Dit schooljaar 2022 – 2023 zijn de eerste trajecten rond verschillende kunstdisciplines succesvol gelanceerd in basisscholen te Asse, Grimbergen, Meise, Vilvoorde, Wemmel en Zaventem.

De eerste graad volgt het traject dans, de tweede graad wordt ondergedompeld in de wereld van theater en de derde graad verdiept zich in de discipline STEAM. Verspreid over het schooljaar maken ze kennis met de discipline via verschillende impulsen: een voorstelling, een workshop op school, een klassikale exploratie van de kunstkoffer en maandelijks speelse doe-en denkopdrachten.

Volgend schooljaar verruimen we graag ons actieterrein binnen de regio en breiden we de te verkennen kunstdisciplines uit.

Hieronder kan je alvast enkele reacties lezen van de leerkrachten van deelnemende klassen na het volgen van een workshop:

We hebben deze voormiddag de workshop “Dans ontdekken” mogen meemaken. Beide klassen hebben genoten van de workshop. Men heeft deze workshop zeer goed aangebracht, op niveau van onze kids. We kijken uit naar de voorstelling. Bedankt voor dit aanbod! (Team 1e graad, Go! BS De Zonnebloem Wolvertem)

Ik vond het een hele fijne dansworkshop. De kinderen waren enthousiast en het was heel fijn om ze zo te zien bewegen. Het was heel tof! (juf Iris, 1e leerjaar, GBS Rode)

De workshop rond STEAM die we kregen was écht de moeite waard. De docent bracht het heel enthousiast en de kinderen vonden het geweldig. Complimenten voor hem en jullie om hem dit te laten doen op onze school. (meester Tim, 6e leerjaar, De Springplank Asse)

Wij vonden het zeer interessant en boeiend! De kinderen waren zelf ook zeer enthousiast! (juf Fendi, 6e leerjaar, VBS Prinsenhof Grimbergen)

Ik vond het in elk geval leerrijk en interessant. De leerlingen waren heel betrokken en enthousiast tijdens de workshop. (meester Steven, 6e leerjaar, VBS Prinsenhof Grimbergen)

Bedankt voor jullie inzet en de top organisatie! 😉 – De workshop was heel interessant. (leerkrachten algemeen, Vilvoorde)

Smaakt dit naar meer? Raadpleeg hier de infographic van pARTkoer.